Halaman

Jumaat, 22 Julai 2016

PERKONGSIAN BULAN SYAWAL...

 ASSALAMUALAIKUM...

   Hai to all my blog's readers. Lama betul EL tak update kan?  Rindu pulak rasanya... Sebelum EL terlupa, EL nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI! EL minta maaf sebab lambat wish, tapi...EL rasa korang mesti tak kisah sangat sebab... raya kan sebulan! siapa setuju, sila kirim duit raya pada EL. hehee...EL gurau je... Cakap pasal raya. EL rasa EL nak share something dengan korang. Hope you like  it.
Bila tiba hari raya, mesti korang bangun awal pagi dan pergi ke masjid untuk menunaikan solat sunat hari raya. Lepas tu, korang pergi menziarahi dan berkunjung ke rumah saudara mara yang terdekat. Dan budak-budak kecik pulak, sibuk dengan duit raya. hahaha.... tapi mesti ada kan yang asyik menonton rancangan hari kat tv. Kalau ada orang datang beraya rumah pun, mata tetap menghadap tv. Lagi teruk kalau sengaja tak buka pintu rumah dan berpura-pura tak ada orang kat dalam rumah (kereta tuan rumah terpakir elok kat garaj).Kalau datang beraya kat rumah orang pulak, mata asyik menghadap handphone je...lepas tu mulalah tersengih sorang-sorang macam orang yang dah tak berapa nak betul.

   Sepatutnya, waktu-waktu macam ni lah kita nak berziarah ke rumah saudara mara dan mengeratkan silaturrahim. Ini tak, merenggangkan adalah. So, kalau kita sempat untuk beraya lagi tahun depan, berubahlah. Bila tetamu datang beraya kat rumah, terimalah kedatangan tetamu dengan gembira dan riak wajah yang manis. Layan tetamu dengan baik dan jangan asyik menghadap tv je... Bila datang beraya kat rumah orang pulak, handphone tu simpan je dalam handbag (kalau ada hal penting, tak payahlah menghadap lama sangat handphone) and hormatilah tuan rumah.  Macam ni baru betul. Silaturrahim bertambah erat.

    Okey, the last thing is... EL nak minta maaf sangat-sangat kalau ada readers yang terasa dengan apa yang EL update kan dekat blog EL selama ini. And thanks a lot for being my blog's readers. EL harap semua perkongsian EL kali dapat memberi manfaat kepada korang yang sudi membaca catatan EL.

WASSALAM...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan